سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: اجرای آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران این استان بدنبال مکاتبات انجام شده در حال پیگیری است.

پیگیری قانون مشاغل سخت برای خبرنگاران خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، بنیامین یوسف زاده روز دوشنبه افزود: در پاسخ به مکاتبه این مجموعه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نهاد در نامه به مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نسبت به لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران مشمول این قانون در استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: در این نامه مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مساعدت لازم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با خبرنگاران مشمول این آئین نامه در این استان را خواستار شده است.

به گفته وی، بر اساس بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت به حساب می‌آید و خبرنگاران مشمول نیز باید زودتر از موعد بازنشسته شوند.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین خبرنگاران شامل بند «ب» این قانون هستند، یعنی باید شرایط سخت و زیان آور بودن شغل آن‌ها در کمیته‌های وزارت کار بررسی شود.

سخنگوی خانه مطبوعات رسانه های خراسان رضوی گفت: گروه «ب» مشاغلی را شامل می‌شود که ماهیتا سخت و زیان‌آور بوده و با به کارگیری تمهیدات توسط کارفرما، صفت سخت و زیان‌آور آن‌ها هرچند کاهش می‌یابد، اما کماکان حفظ می‌شود.

به گفته وی، طبق قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی این قانون مصادیق شغل خبرنگاری شامل خبرنگار، گزارشگر، معاون دبیر سرویس، دبیر سرویس، معاون سردبیر، سردبیر و عکاس خبری در سرویس های مختلف رسانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.